Operní akademie slaví nahrávkou opery Dido a Aeneas. Poslechněte si záznam
Opernímu večeru dominuje nahrávka opery Dido a Aeneas Henryho Purcella, která vznikla v ostravském studiu Českého rozhlasu v červnu tohoto roku jako výsledek unikátní synergie silných kulturních a vzdělávacích institucí v Ostravě.
Letos je tomu totiž pět let, kdy ředitel Národního divadla moravskoslezského Jiří Nekvasil vyzval sopranistku Evu Dřízgovou-Jirušovou, vedoucí Katedry sólového zpěvu Fakulty umění Ostravské univerzity, a studenty školy k profesionální spolupráci v regulérní operní sezóně divadla.
Zrodila se platforma, která je pro začínající pěvce a hráče skvělou zkušeností a pro divadlo líhní nových talentů. V opeře o lásce, intrikách, kouzlech i osudovém zklamání účinkuje také dětský sbor Operní studio Lenky Živocké při Národním divadle moravskoslezském. Hlavních rolí se na nahrávce zhostila Karolína Levková, Magdaléna Rovenská, Veronika Andrašková, Robin Červinek nebo Josef Kovačič, operu pro představení, stejně jako pro studiovou nahrávku připravil mladý dirigent Jiří Habart.
Související
-
Bylo by fajn jednou za čas uspořádat dirigentskou soutěž, říká debutantka Pražského jara Alena Hron
Odmala hrála na housle, interpretovala lidovky a po vzoru Owena Palletta pracovala s looperem. Když na konzervatoři zakusila dirigování, věděla, že tohle je její cesta.
-
Fenomén Pěveckého sdružení moravských učitelů. 120 let poté
Od Leoše Janáčka po Zdeňka Lukáše, od Ferdinanda Vacha po Jiřího Šimáčka. S pamětníky i zpěváky mužského sboru na horské chatě, koncertech i v rozhlasovém studiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.